Een hogere positie op Google krijgen.
Wie producten of diensten aanbiedt via het internet, wil gevonden én gezien worden door klanten. Dat kan op verschillende manieren en ze hebben allemaal hetzelfde doel; er uit springen bij je doelgroep.
Nu zijn er veel websites en webshops die ook aanbieden wat u aanbiedt. Gezonde concurrentie, maar ook best wel veel concurrentie. Wie een zoekwoord opgeeft bij Google krijgt oneindig veel resultaten. Te veel om allemaal door te nemen. De eerste 10 resultaten krijgen de meeste aandacht, de volgende 10 al veel minder en de rest wordt nauwelijks bekeken. Door hoog in die resultaten te staan met je website of shop, neemt de kans toe om gezien en geselecteerd te worden. Zo krijg je meer relevant verkeer over je website of webshop.
Maar hoe doe je dat en blijven de kosten binnen de perken?
Wie kiest voor online adverteren (Adwords, shopping of bannering op een populaire site) betaalt hiervoor. Vaak een bedrag per click. Bij Google wordt die prijs bepaald door de mate van concurrentie. Wie meer betaalt, krijgt een betere positie, waardoor anderen ook meer moeten bieden. En zo loopt de prijs per click op.
En omdat lang niet elke click ook een aankoop of reactie wordt, kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Het werkt wel snel en wie voldoende marge maakt, kan besluiten zo verkeer naar zijn site te krijgen.