SEO (Search Engine Optimizing)

Een hogere positie op Google krijgen.

Wie producten of diensten aanbiedt via het internet, wil gevonden én gezien worden door klanten. Dat kan op verschillende manieren en ze hebben allemaal hetzelfde doel; er uit springen bij je doelgroep.

 

Nu zijn er veel websites en webshops die ook aanbieden wat u aanbiedt. Gezonde concurrentie, maar ook best wel veel concurrentie. Wie een zoekwoord opgeeft bij Google krijgt oneindig veel resultaten. Te veel om allemaal door te nemen. De eerste 10 resultaten krijgen de meeste aandacht, de volgende 10 al veel minder en de rest wordt nauwelijks bekeken. Door hoog in die resultaten te staan met je website of shop, neemt de kans toe om gezien en geselecteerd te worden. Zo krijg je meer relevant verkeer over je website of webshop.

 

Maar hoe doe je dat en blijven de kosten binnen de perken?

Wie kiest voor online adverteren (Adwords, shopping of bannering op een populaire site) betaalt hiervoor. Vaak een bedrag per click. Bij Google wordt die prijs bepaald door de mate van concurrentie. Wie meer betaalt, krijgt een betere positie, waardoor anderen ook meer moeten bieden. En zo loopt de prijs per click op.

 

En omdat lang niet elke click ook een aankoop of reactie wordt, kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Het werkt wel snel en wie voldoende marge maakt, kan besluiten zo verkeer naar zijn site te krijgen.

Wat langer duurt om op te bouwen, maar een veel stabielere kostenstructuur heeft, is actieve ranking op zoekwoorden. In vaktermen, SEO (Search Engine Optimizing).

 

En die dienst biedt BHNN aan voor een serie van 10 zoekwoorden a € 395,- excl. BTW per maand.

 

Met een goede SEO-strategie komt uw website of webshop hoger in de zoekresultaten van Google en zien steeds meer potentiele klanten uw diensten of aanbiedingen. Een hogere plaats in Google (en andere zoekmachines) bereiken we door een goede selectie van relevante zoekwoorden te maken en door hiervoor relevante informatie te schrijven.

 

SEO is een doorlopend proces van zoekwoorden ranken, uitbreiden en de eenmaal behaalde posities behouden. Met als resultaat een hogere positie, meer verkeer op uw site of webshop.

 

Wat dat verkeer doet? In principe niets anders dan uw eerdere klanten. Een X percentage zal zijn bezoek afsluiten met een aankoop of een reactie. Dus genereert meer relevant verkeer, automatisch meer omzet.

 

De resultaten van SEO-activiteiten nemen enkele maanden in beslag. In onze maandelijkse overzichten ziet u de gekozen zoekwoorden stijgen, maar dat gaat nooit in een rechte lijn omhoog. Maar het gaat wel omhoog en vanaf een bepaalde positie gaat u dat ook merken in de toename van uw verkeer (bezoekers op uw site).

 

Hieronder ziet u een beknopt overzicht van de verschillende stappen die onder het SEO-abonnement van € 395,- per maand (voor 10 zoekwoorden), vallen.

Geinteresseerd?

 

Bel dan Mark Turksma 06-83444040 voor meer informatie of meldt u gelijk aan via onderstaand formulier.

Dit zijn de verschillende SEO stappen:

Stap 1 – keyword onderzoek

 

Het BHNN-SEO abonnement kost € 395,- per maand, voor het ranken van maximaal 10 keywords. De opdrachtgever selecteert een serie keywords. Deze worden geanalyseerd op basis van zoekvolume per maand. Bij een voldoende hoog zoekvolume wordt een keyword geselecteerd.

 

Bij meer dan 10 keywords volgt er een tweede abonnement. Bij het ranken van meer dan 30 keywords ontvangt de klant 15% korting op het maandelijkse factuurbedrag.

Stap 2 – website analyse

 

Technisch

Relevante keywords genereren verkeer. Maar als de url-structuur van de website of webshop niet goed in elkaar zit, komt dat verkeer niet naar u toe. We kijken naar de url-structuur (moet zoekwoord vriendelijk zijn) en het CMS systeem van de website. Ook kijken we wat de website aan inhoud te kort komt om goed te kunnen ranken.

 

Zoekmachinerobots “kijken” naar de broncode van de site. Als hier veel overbodige zaken staan of fouten, begrijpt de zoekmachine de website niet. Met de technische analyse kijken wij naar de website of webshop zoals de zoekmachinerobot kijkt. Met als resultaat vaak een lange lijst met verbeterpunten. Die verbeterpunten zal uw webmaster moeten oppakken. Naarmate er steeds meer technische punten worden opgelost, scoort de website of webshop technisch beter.

 

Content

De inhoud of content van de site of shop moet natuurlijk aansluiten bij de zoekwoorden. En de verwachtingen die de zoeker heeft, moeten aansluiten bij die inhoud. Kortom, de inhoud moet relevant zijn waardoor bezoek een geruime tijd op uw website of webshop blijft, en misschien wel een bericht achter laat of een aankoop doet.

 

En dan hebben we het over meer dan alleen tekst. Ook foto’s en filmpjes zijn hierbij belangrijk. Ook is het belangrijk om uitsluitingswoorden te gebruiken. Een radiator kan in de auto zitten, maar is ook een onderdeel van een CV-installatie. Wie CV-radiatoren verkoopt, wil geen bezoekers teleurstellen die een auto radiator zoeken.

Het gaat dus om zoekvolumes en relevant zoekverkeer. Soms kunnen lagere volumes door hun relevantie een extra hoog effect op uw site of shop hebben. Een kwestie van kwantiteit en zeker ook kwaliteit bij het te genereren verkeer.

Stap 3 – tools installeren

 

We willen graag alles kunnen meten. Inkomend verkeer naar verkeersbronnen, wat ze doen en hoe ze converteren. Daarvoor moeten we Google webmaster tools en andere tools zoals Hotjar aanzetten. Hiervoor hebben we toegang tot de website nodig om bepaalde codes te installeren (of uw webmaster doet dit volgens onze instructie).

Stap 4 – 0-meting

 

Voor de te ranken keywords gaan we meten op welke Google positie de huidige website of webshop scoort. Alle woorden krijgen een cijfer tot positie 100. De posities boven de 100 worden als > aangegeven.

 

Na verloop van tijd moeten de posities gaan stijgen. Elke maand ontvangt u, gelijk met de maandfactuur, een overzicht van de keywords en hun huidige positie in relatie tot de positie van een maand geleden.

 

Ook de performance van de website of webshop op SEO-relevante gegevens, wordt regelmatig gemeten. De SEO-vriendelijkheid, de techniek, de populariteit en het aantal backlinks wordt in een score-percentage van 0 tot 100% aangegeven.

Stap 5 – landingspagina’s

 

De relevante zoekwoorden moeten ergens op de site “landen”. Er moet dus voldoende informatie staan die slaat op de verschillende zoekwoorden. Meestal worden hiervoor aparte landingpages gemaakt. Dit zijn informatie pagina’s die geoptimaliseerd zijn op de geselecteerde zoekwoorden. In het BHNN-SEO abonnement zit het schrijven van 2 informatie pagina’s per zoekwoord. In totaal schrijven we de eerste maanden 20 tekstpagina’s. Die pagina’s moeten geplaatst worden op uw site.

 

Als u ons toegang geeft, plaatsen wij die op een afgesproken plaats. U kunt het ook zelf doen als u geen toegang wilt of kunt verlenen, via uw eigen CMS.

Stap 6 – links plaatsen

 

Er worden relevante backlinks geplaatst om de website meer autoriteit te geven en wij zorgen er voor dat we backlinks sneller laten indexeren. Met autoriteit bedoelen we de bekendheid en de waarde die de site of shop heeft op haar vakgebied.

 

Wie een autoriteit is, heeft veel verwijzingen, veel links en trekt hierdoor veel relevant verkeer. De zoekmachinerobot ziet dat ook en geeft de website of shop dan een hogere waardering in de vorm van een hogere ranking. Precies wat we willen, maar het opbouwen van die autoriteit kost wel tijd.

Stap 7 – herhaling van werkzaamheden.

 

We willen een positie behalen per zoekwoord en deze ook behouden. Daar moet constant aan gewerkt worden. Het world wide web is altijd in beweging en wij moeten mee bewegen. Hierdoor kunnen kortstondige wisselingen van posities gebeuren die we dan weer gaan opvangen met onze werkzaamheden.

 

Een positie behouden is minstens zo ingewikkeld en arbeidsintensief als de positie bereiken.